Video Pelajar Biadap Terhadap Guru

Share
Budak-budak sekarang ni dah hilang adab agaknya..pantang ditegur sikit mula la melenting..video di bawah menunjukkan bagaimana sikap kurang ajar seorang pelajar terhadap guru (dari loghat percakapan aku rasa kat Sabah kot) tapi tak boleh nak salahkan pelajar ni 100% juga coz tak tahu apa yang menyebabkan dia sampai tak puas hati sangat..hm..tak boleh nak salahkan sebelah pihak je kan..kena selidik dulu..tengok dari aksi guru ni pun macam tak profesional untuk handle benda ni..cekak pinggang je memanjang..disindir-sindir pulak budak yang tengah naik angin ni..ada ke patut

takbleh blah tengok cikgu yang duduk atas kusyen tu..tengok je tanpa bertindak apa2..lagak macam tengah tonton drama..haish, tak macam rupa cikgu pun

*kredit: dauspozi.com

19 comments:

chekgu Moe said...

sedih sebenarnye bila tengok keadaan mcm ni, patutnya cikgu jadi rakan, org yang rapat, bukan musuh.

Fieza said...

budak2 zaman skang ni dah tak sama ngan zaman dulu kan. Dulu kita nampak cikgu takut n tunduk hormat jer. skang ni boleh lak main angkat2 tangan lak.

SyidaGorjes said...

kenapa mereka semakin kurang ajar?salah siapa?hmmmmmm......

♥cutebabygirl♥ said...

wohh
gile ah.
pelajar2 cmni kne bg hukuman yg berat.
supaya dorg x kuang ajar dgn ckgu..

(tak faham sgt ah dialog diorg. sbb dialek sabah)

thenocturnalzulkhairi said...

budak ni SPM mmg konfom2 dpt result mcm Amalina ni...STRAIGHT A1!!!! KONFOM!!!!

Ikhwan said...

hmm.. nak salah kan siapa? yang pelajarnya kurang ajar.. yang cikgunya tidak menghormati pelajar dengan menyindir pelajar tersebut.. dunia dunia..

Bert said...

bdk2 zaman skarang (aku pon budak lagi..hehe)

Blog Leader said...

Peh.. aku yang ngadap student hari2 pun lum penah jumpe lagi
BlogLeaderTalk

Citra Cinta said...

Tidak sepatutnya aksi ini dirakam..! ianya menjatuhkan maruah maruah saorang guru dan murid, nampak sangat murid biadap dan guru tidak beradap!

itu bukan balai polis.. kenapa senggaja nak menjelekkan keadaan..! memang org itu bukan hendak menyelesaikan masaalah...! budak dah memang budak.. org itu, lebih teruk dari budak..!

sigemuk tu pun tumpang sekaki masuk vcd, dia buat apa kat situ..? tidak boleh kah dia jadi org yang lebih cerdik dari dua budak tu..?

hehe.. :)

nurAddin said...

Eii teruknye sampai tumbuk cikgu tu..yg lain tu buat BODOH JE..ape kes????...Macam org asli je budak tu..Nasib baik aku tak jadi cikgu..Besar nye peranan cikgu..

NaKkS said...

rasanya ni bukan student sabah la... srawak kot.... loghat pun dah tahu....

CikLilyPutih said...

bebudak skrg dah tak masa cam tu bebudak dulu

Anonymous said...

itulah guru..buat apa pn ttp salah..
bagi org yang ckp xblh nyindir tu agak2 boleh tahan ke bla ada plajar kurg ajar camtu..

Anonymous said...

hmm . . .
mmg kurg ajr lh budak ni .
video ni pn tgh pns disebar
lam fb .

CiK NuYu said...

Setuju dengan citra cinta..

anto_21 said...

klw seperti tu sapa yang paling utama diclarification !

Duit Online said...

Sebab tu meencabar jadi guru ni..

Deoxis said...

huhhuhuhu

Solihahazahar said...

masyallah ....

Post a Comment

.

Followers