Bahagian Tubuh Yang Pelik

Share
Annika Irmler,12 tahun, Lidah paling panjang: 2.7 inches

"Saya betul-betul bangga dengan lidah saya..pada hari pertama saya di sekolah, saya terpaksa menjelirkan lidah atas permintaan orang ramai yang ingin melihat lidah saya yang panjang ini ."katanya.


Lee Redmond ( Utah ): pemegang rekod kuku terpanjang di dunia ( hinggalah dia kehilangan kuku kesayangannya tu dalam satu kemalangan jalan raya )

*tak pernah potong kuku sejak tahun 1979.. (ish3..pengotor betul)


Svetlana Pankratova ( Rusia ) : kaki terpanjang di dunia



Mehmet Ozyurek ( Turki ): hidung paling panjang di dunia ( 4.5 inci / 8.8cm )




Lui Hua: Tangan terbesar di dunia - ibu jari kirinya berukuran 10.2 inci


Lelaki dari Cina ni menghidap sejenis penyakit yang dikenali sebagai macrodactyly.. Pada Julai 2007, dia telah di masukkan ke sebuah hospital di Shanghai dan telah menjalani satu pembedahan yang melibatkan seramai 20 orang pakar. Pembedahan yang megambil masa selam 7 jam itu bertujuan untuk mengurangkan saiz jari tangan kirinya. Sebanyak 11 paun daging dan tulang tangan telah di buang. Satu pembedahan yang kedua dijadualkan akan berlangsung lagi.


Cathie Jung: Pinggang terkecil di dunia - 15 inci ( 38cm )


Diberi gelaran sebagai "the queen of corsets". Dia memakai korset (bengkung) selama bertahun-tahun bagi mendapatkan pinggang sekecil itu ( dia ingat cantik ke macam tu? rupa dah macam jam pasir plak aku tengok,hehe )


Radhakant Baijpai, India : Mempunyai bulu di telinga ( berukuran lebih daripada 10 inci panjangnya )




Vivian Wheeler: Perempuan berjanggut sepanjang 11 inci / 27.9cm

Sejak berumur 7 tahun, ayahnya sentiasa membiasakan diri Vivian supaya sentiasa mencukur janggutnya itu . Tetapi, selepas tahun 1993, Vivian Wheeler hanya membiarkan sahaja janggutnya tumbuh dengan lebih panjang.

No comments:

Post a Comment

.

Followers